01 juli 2009

Teknikens under!

Jag har i skrivande stund precis upptäckt fördelarna med att byta från fast till mobilt bredband....jag har flyttat utomhus och sitter på min balkong. Luften är sval mot min uppvärmda hud, det är alldeles tyst omkring mig...alla tycks ha gått i säng. Långt bort i fjärran hör jag en ko som romar......men så blir det tyst igen. Jag har tänt min fotogenlampa och ytterligare ett par ljus härute.....ett glas rött vin som börjar gå mot sitt slut har har bjudit gommen på lite god arom......nu romar kon igen och jag ska ta fram en pläd ur hyllan, inte för att det är kallt, men myggen har även de upptäckt fördelarna med mobilt bredband.
Tidigare idag for Linnéa till sin pappa på semester och jag är nu "gräsänkling" i nära tre veckor, det blir så fasligt tomt då hon far, vi har så kul ihop och den gångna 1,5 veckan har varit helt fantastisk! Den ungen får man verkligen tacka någon där ovan för, även om jag inte är speciellt troende av mig, hon är unik i sitt slag!
De kommande veckorna har jag främst tänkt att ägna åt mitt sk "Drömprojekt" som framskrider i gemytlig takt och som jag så här långt känner mig riktigt stolt över!
Men först av allt ska jag fara iväg och gästa ett par riktigt goda vänner, Alice och jag sticker iväg tidigt på fredag morgon och återvänder sedan på söndagkväll igen. Det ska bli så kul att återse dem, det är nära ett år sedan sist.
Sommaren tillbringar jag annars på hemmaplan då min skrala sjukpenning inte direkt ger upphov till några större utsvävningar, men bor man inte mer en 15-20 minuter från havet så klarar man sig ändå.....jag har min lilla oas här på balkongen också, med blomsterprakt, färska örter i massor och plocksallad växer och frodas i mina pilkorgar, solnedgångar som är få förunnat och stillheten......mmmmm.......man kan absolut ha det sämre.
Nu är vinet till ända, myggorna har kallat på förstärkning, kon har tystnat och fladdermössen sveper vigt runt huskroppen. Klockan har passerat 23 med 10 minuter, det är fortfarande ljust och luften ljum......dags att väcka Alice som snarkar skönt på fårskinnet i soffan och ta henne med ut för sista gången dag.
Go natt!

Inga kommentarer: