22 juli 2009

Kajungar och tamfåglar!

Jag har i flera dagar nu närt en idé för min blogg....men den får till syvende och sist alltid stå åt sidan för vad som kommer upp i vardagen.....nå, dess tid kommer säkert i sinom tid! Idag har jag sandpapprat ett nyinköpt, lite äldre slagbord, för hand....det tog sina välanvända timmar att nå det slutliga resultatet och nu väntar en vacker gråtonad lasyr, sen är mitt "nya" köksbord iordning! Vackert blir det....det törs jag lova! Bordet är f.ö det jag ville ha, men inte köpte och som jag sen ångrade bittert....och for dit nästa dag igen......turligen fanns det kvar och nu är det mitt mitt mitt! Och snart vackert vackert vackert! Senare samma dag landade vi på "Ekan" i Östhammar och tog en kopp kaffe och smörgås, vi beslöt att sitta utomhus, trots de regntunga molnen som närapå hängde oss i nacken. Vi fick snabbt sällskap av några ivriga kajungar och jag som smälter som smör inför all världens upptänkliga djurarter kunde inte låta bli att smyga till dem ett par bitar av min smörgås, vilket räckte för att de skulle börja se mig som sin mamma..... I förrgår kom min dotter hem efter 3 veckor i förskingringen...nejdå, inte så illa.....efter semester med far sin. Ett mycket kärt återseende och superlativen haglade över mig......."Mamma....vet du hur skönt det är att vara hemma igen?", "Jag ääääälskar dig, mamma!", "Du är den bästa mamman i heeeela världen!"........ja, vad säger man? Dito? Ja, det är så otroligt skönt att hon är hemma igen......hon skänker mig ro och inspiration......och....ja, massor! Vi kuggar liksom i varandra just nu, det är så häftigt att få vara del i hennes värld och i hennes uppväxt! Jag är så tacksam att hon kom till just mig! Igår kväll, mitt i "Morden i Midsomer" ropade hon från sitt rum och jag gick dit......detta var vad jag fick se.....

"Siddan", eller Sydney som han egentligen heter ville vara med och spela lite dataspel, kul pippi det där! Charmig som få åtminstone! Idag har vi så röjt Linnéas rum och slipat bord, dessutom har jag av Telia lärt mig att UMTS är likamed 3G och att när EDGE och UMTS slåss om uppmärksamheteb får man ett långsamt och opålitligt mobilt bredband! Ja, jisses...man lär sig något nytt varje dag....som tur är...för nu fungerar bredbandet perfekt......."peppar peppar...ta i trä......"

2 kommentarer:

Patrik sa...

Vilken underbar liten blogg du har!!!!! :-)
Varför har inte jag fått reda på den tidigare din rackare....
//Broschan

Maria sa...

Tack! :-) Jag brukar numer säga till mig själv att mitt eget beröm och min egen bekräftelse ska räcka...men fanimej vad glad jag blir av dina ord, kära bror! :-)Kram!