09 juni 2011

Förnimmelser i sommarnatten...

En lätt bris letar sig in mellan träden och tar fatt i björkarnas utsprungna lövverk, där skapar de ett försiktigt stycke av naturens sång.
En koltrast äger liksom jag en känsla av "lakanskräck" och bidrar med vackert porlande sång från ett buskage bortöver vägen.
En nattfjäril ansluter sig och gör mig sällskap, den dansar så ljuvligt och lätt i lågornas sken.
Fladdermössen bjuder svindlande irrfärder mot den ljusblå natthimlen och månskärvan vandrar sakta däröver.
Det är en gåva från livet självt att med öppna sinnen få uppleva allt det lilla i det oändligt stora...
Låt oss komma ihåg att den viktigaste livskvaliteten är gratis och kan tas emot av alla bara vi öppnar våra sinnen för den!

7 kommentarer:

Living Soul sa...

Tack....du skriver så levande, mjukt och vackert.

Maria sa...

Tack själv för dina fina ord! :)
Kram!

Hannu sa...

Bättre välvalda ord i dina två sista meningar, Det är en gå....
har jag aldrig läst förrut !
Det är en gåva att ha bloggvänner som du.. som ser livet på samma sätt.

Ha en fortsatt fin helg !

mvh/Hannu

Maria sa...

Åh, Tack Hannu, jag blir så rörd av dina fina ord till mig... :)
Önskar dig en fin helg också!

Allt gott!
Maria

Bea sa...

Väldigt fint formulerad text över vår vackra värld.
En riktigt skön och fin Midsommar till dig /Bea

Hannu sa...

Jag önskar dig en Maria en Trevlig Midsommar !

/Hannu

Kyllikki sa...

Jag blir djupt berörd av ditt sätt att skriva!
/Kyllikki