03 januari 2010

Till minne...

Jag tänder idag ett ljus till minne av alla de vargar som igår föll offer för vår jords största rovdjur, människans smärtsamma kulor.
Många av dem skadeskjöts dessutom och fick lida i onödan.
Mörkertalet för ej inrapporterade skjutna individer vet vi inget om, men man kan ju ana...
Mina tankar och mina healingkrafter går idag till de vargflockar som förlorat medlemmar, med hopp om att de ändå fortfarande kan fortsätta att leva i våra svenska skogar.
Mitt hopp står även till att detta inte ska upprepas, att myndigheter och riksdag, ansvariga för beslutet, inser sitt misstag och drar tillbaka licensjakten på varg.
Jag hoppas också att vi människor någon gång skall förstå att naturen inte bara finns till för oss, på våra villkor och att naturen enbart skall anpassas till oss. Vi behöver förstå att leva i samklang med HELA naturen, inte bara de delar som passar oss.
Jag känner idag en obeskrivbar sorg över vad som hände igår, min själ har sårats djupt.

4 kommentarer:

*jeanette* sa...

kan bara hålla med...

Maria sa...

Tack, Jeanette!

Elsa Rensfeldt sa...

Hej Maria!

Äntligen!!jag kommit mig för att bli följare av din blogg. Ibland är jag obskeivligt seg. Men nu jädrar, nu kan jag "hålla koll" på dig. He en frisk god fortsättning på året:) /Hälsningar Elsa

Maria sa...

Haha! Skönt att veta att du har koll på mig! Ha det så gott du med!
/Maria