20 oktober 2009

Naturens under & Dan Andersson

Det blev ytterligare en trollpromenad idag...med kameran i högsta hugg...
Lönnlövsstilleben
Hallonsnår i vila Livet självt Kan det bli nyponsoppa av detta månne...? Näva i höstskrud ...och några rader från en favoritpoet... "Jag ska följa genom dalarna i höstens höga natt, och i rök från hundra milor ska jag sjunga som besatt. Och när natten böljar becksvart över skogstjärnens skum, mina basar skola ropa djupt ur mänskosjälens rum." Dan Andersson

6 kommentarer:

kirsti sa...

Hej trollmor!
Vackert, fridfullt, stämningsfullt.. Du har en mycket passande titel på din blogg. Och jag blir på gott humör varje gång jag följer med en bit på din stig!
/Kirsti

Maria sa...

Hej Kirsti!
Tack för dina fina ord! Det glädjer mig verkligen att min blogg kan ge något till dig!! Och du är så välkommen att fortsätta följa mig på min stig närhelst du vill!
Kram/Maria

Bea sa...

Hej!
Tack för ditt besök hos mig! Det gläder med nya vänner som delar naturintresset.
Naturen är verkligen en källa till avkopling och stunder av njutning.
Härliga höstbilder och droppar är ngt som tilltalar mig :)
Kram / Bea

Anonym sa...

Hej Maria !

En lugn lördagskväll, har tid att läsa din fantastiska blogg, jag blir avundsjuk för att jag kan inte skriva eller uttrycka mig på samma sätt som du på min egen blogg. Dina skriverier på din blogg tar fram de tårar som inte finns hos en man, sjukdom, berättelser om ditt förhållande till din far och era upplevelser i naturen och vad som lämnat kvar.
Själv försöker jag vara en god far och dela till alla samtidigt eller på tu man hand så mycket naturupplevelser som dom vill ha, fiske ,paddling, fågelskådnig, lite "nyttig" jakt. Ibland hör jag röster till mor "detta var min bästa dag", hoppas det lämnar kvar när jag är död och borta.

Fortsätt med dina fina skriverier !!

mvh/kolla adressen

Maria sa...

Bea: Tack själv och visst är det fint att hitta vänner så här!

Anonym: Jag blev djupt rörd av dina rader till mig...och samtidigt så glad att mina ord kan ge betydelse till andra...till dig.
Hör gärna av dig igen, så jag kan få fatt i din bloggadress också...

Kramar och god energi till Er alla!

*jeanette* sa...

hej Maria... vilka härliga höstbilder.. vill du veta mer om kajaker så kika in på www.kajakfiske.nu

kram/jeanette