09 maj 2011

Kärleksdramatik...

Att tre kan vara en för mycket känner vi väl alla till...
...och den här knölsvanen försökte idag råda bot på sin alldeles egna livssituation
Det går hett till i skärgården, se själva! ;)
Här laddar han upp...
...och sätter sedan full fart...
...ja, det tar ett tag att komma igång...
...men nu jäklar...
...passa dig, Gunde...
...nu är Lennart inte nådig...
Nåja...det får väl räcka så...för den här gången...
Jag kan även tillägga att de en stund senare kom på vida vingar alla tre, varav den arge herrn hängde den andra i svanstippen...
Dessvärre låg kameran nerpackad tillfälligt eftersom jag satt och skrev...men jag kan hälsa att det var en speciell upplevelse :)

2 kommentarer:

Felix sa...

Tack för gratulationerna till Tiger! Och roligt att du tassade in och lämnade ett tassavtryck! Du är välkommen flera gånger!

Då hittade ju jag hit också! Fina svanbilder! Vi bor nära svansjön Tysslingen, som jag har skrivit några inlägg om, både i vår och förra våren. Svanar hör till den tidiga våren för oss, eftersom de rastar vid Tysslingen på sin väg norrut. Det är stora och fascinerande fåglar! Och en väldigt speciell upplevelse att höra flera tusen sångsvanar sjunga samtidigt!

Försommarhälsningar
Elisabet

Kyllikki sa...

Wow vilken bildserier!!!!
/Kyllikki