01 maj 2011

Av kärlek...

...till min fyrfota livskamrat, Alice.

"Jag har upptäckt att när man är djupt

bekymrad finns det mycket att hämta från en hunds tysta,

tillgivna sällskap som man inte kan få från något annat håll"

Doris Day

"En väldresserad hund gör inga försök
att få dela din lunch med dig. Den får dig bara
att känna dig så skuldmedveten att du inte
kan uppskatta maten"
Helen Thompson

"På natten hoppar hon upp och lägger sig bakom min rygg.

Jag makar åt mig och ger plats, halvt i sömnen.

Att ha hunden i sängen betyder tätare lakansbyten.

Men samtidigt något slags fundamental trygghet.

Så har vi sovit sedan urminnes tider; hela flocken, tätt tillsammans för värme och skydd.
Och för lyckan att känna en annan levande kropp, nära"
Bitte Sundin

Jag älskar dig, min vackra Alice,

mer än det finns droppar av vatten i haven

Mer än det finns stjärnor på natthimlens mörka valv

Mer än det finns myror i skogens myllrande stackar

Starkare än solens värmande strålar

Mellan oss strömmar en oändlig ström

av kärlek, ömhet, respekt och lojalitet

Du är min spegelbild

I dig kan jag skönja mina egna anletsdrag

I dig kan jag se hur jag faktiskt mår

Vi känner varandra

inifrån och ut

Du ger mig allt det där

en människa kan önska sig

Jag älskar dig, min trogna vän

5 kommentarer:

Anna Hedström sa...

jag fick en klump i halsen när jag läste detta inlägg..jag blev rörd..för jag känner själv en sån oändlig kärlek till djuren<3 vad fin hon är din lilla alice. och va mysigt att hon får sova bredvid dig i din säng<3 värmen från henne,åhh vad mysigt kan jag tänka mig.
vilken fin blogg du har.varm hälsn.från anna

Maria sa...

Tack så mycket, Anna! :) Hoppas vi "ses" snart igen!
Varma hälsningar
Maria

Bea sa...

Åhh..så vackert skrivet och visst, det finns ingen trognare vän!
Min vovve får dock inte kura bakom min rygg i sängen men i korg intill.
Är världens gladaste vovve när man kommer hem, hur trött och eländig man än känner sig, kan man inte annat än bli glad och lycklig av den lilla svansviftaren.
Varm kram /Bea

Wilda Och Marie sa...

Tycker mycket om din sida,jag kommer tillbaka ♥
Wilda och Marie

Maria sa...

Tack så mycket, Bea och Wilda och Marie! <3
Ni är så välkomna tillbaka!
Kram
Maria