17 oktober 2010

Det bor...

...en väderbiten liten höstsjäl djupt i mitt inre rum...den registrerar saker på ett annat vis... Den ser då solen dalar sakta bakom trädtopparna och dagarnas flyende minuter blir allt färre...
Den ser hur världen därute bjuder ett inferno av färger, medan kylan åter står vid min port och knackar på...
Den hör prasslet från löven då jag låter göra
avtryck på stigen där jag går och den känner
vinden skapa rosor på min kind... Hösten har slutligen vunnit över sensommaren som sjungit sitt lov till oss den sista tiden...
Jag tackar dig, ljuva sommar, för allt du givit.
Jag välkomnar dig, höst. Var god mot min själ.

3 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Så vackert skrivet om vår underbara natur, ingen kunde ha gjort det bättre!
Hoppas du får en angenäm vecka!
Kram /Bea

Maria sa...

Tack, Bea, vad gullig du är! :) Önskar dig detsamma, en mycket angenäm vecka!
Kram/Maria

Anonym sa...

Maria!

Du är en så begåvad diktare. Grip tag i ditt drömprojekt och låt det växa fram så fler får ta del av det. Jag önskar dig en kreativ höst och mycket värme.

Farbror B