19 juni 2009

Midsommarafton....

Nåja, det är inte riktigt afton ännu, men ändock...midsommaraftonsmorgon alternativt förmiddag beroende på när var och en av oss behagar stiga ur sänghalmen. Själv kan jag inte skryta med att ha varit igång speciellt länge, men sängen är åtminstone bäddad och frukostflingorna inmundigade, så småningom skall även kläderna på, golven torkas och vovven ut på promenad. Den här typen av helger är inget jag hetsar upp mig över numer, men jag har ändå lyckats tagit på mig två åtaganden idag.......klä en liten midsommarstång med Linnéa som annars firar med sin far, farmor/far, kusiner etc och något senare på eftermiddagen en sen lunch hos mor. Därefter är det bara vovven och jag!! Vädret inbjuder inte till några större äventyr, 11 grader och regnet hänger i luften, så det blir raggsockar och myskläder på, kanske läsa en bok eller lösa några korsord! Jag ska skicka med Er några fina rader från en mycket begåvad textförfattare, sångare och gitarrist.... "Man borde leva som om imorgon aldrig kommer Man borde leva som om igår aldrig fanns Man borde möta varje stund som första gången Man borde aldrig fly iväg nånannanstans" Mats Klingström En riktigt skön midsommarhelg önskar jag Er!

Inga kommentarer: